"Bulan Merdeka "Tanah tumpah darahku" akan tiba. Saya akan mencuba menulis artikel saya dalam bahasa malaysia sepanjang bulan ogos. Minta maaf kalau ayat- ayat atau kata- kata yang saya gunakan berbau bahasa indonesia atau english."
Salam merdeka untuk semua. Minta maaf kerana saya masih belum sempat menulis bahagian ketiga dari artikel MIC dan HINDRAF. ( coming soon, stay tuned..lolz)

Semalam saya dijemput menghadiri sebuah forum " socializing ASEAN Charter" di bali, indonesia. Forum ini dianjurkan oleh director general Menteri luar indonesia dan ambassador AEAN bagi Indonesia. Sebanyak 15 NGO national dan international mendapat jemputan khas untuk mengahdiri forum ini.

ASEAN adalah satu satunya pertubuhan antara negara yang bertahan tanpa banyak masalah selama 40 tahun. Dan forum ini menjelaskan mengenai satu agenda baru ataupun sebuah "outcome" daripada kerjasama 10 negara untuk 40 tahun.

PDF download for the handbook of ASEAN charter : ASEAN CHARTER

It will be announced soon with our own ASEAN National anthem on 1st of january 2009.

0 comments: